Nowości w ofercie SEAT-a na 2021 rok

19-01-2021 11:15

Każdego roku Seat zaskakuje kierowców nowościami. W tym roku największe z nich będą dotyczyły elektrycznych napędów. Świat motoryzacji zobaczy w 2021 r. kolejne modele hiszpańskiego producenta z takimi właśnie silnikami.

Największą, nie tylko ze względu na gabaryty obszernego SUV-a, premierą Seata w 2021 r. jest nowy Seat Tarraco e-HYBRID. Zastosowana w aucie najnowocześniejsza technologia hybrydowa pozwala na tańsze i bezpieczniejsze dla środowiska eksploatowanie auta przy jednoczesnym zachowaniu imponujących osiągów, dających ogromną radość z jazdy.

Jak to wszystko działa

Nowy Seat Tarraco napędzany jest przez 150-konny silnik spalinowy o pojemności 1,4 litra. To już wystarczająco duża moc, by zapewnić hiszpańskiemu SUV-owi dobre osiągi. Na tym jednak nie koniec. Spalinowa jednostka wspierana jest bowiem przez elektryczny napęd o mocy 115 KM. Łatwo wyliczyć, że nowy Seat Tarraco oferuje w sumie pod pedałem gazu aż 245 KM dostępnych przy momencie obrotowym wynoszącym 400 Nm. Oczywiście auto przez cały czas nie korzysta z mocy oferowanej przez obydwa silniki. Generowana jest ona z obu napędów tylko w sytuacjach ekstremalnych, gdy kierowca zdecydowanym ruchem pedału gazu da znać, że rozpoczyna tak wymagający manewr, jak wyprzedzanie.Podczas normalnego, spokojnego przemieszczania się auto nastawione jest na ekologiczną jazdę. Ruszając spod domu z naładowanymi maksymalnie akumulatorami, auto będzie zachowywało się jak typowy 100-procentowy samochód elektryczny. Seat Tarraco będzie korzystał jedynie z silnika elektrycznego. Dopiero gdy poziom naładowania baterii spadnie do pewnego pułapu, elektryczny napęd będzie wspomagany okresowo silnikiem spalinowym, który zapewni akumulatorom ładowanie.

Seat Tarraco – jedź ekonomicznie, nie stój w korkach

Na samym zasilaniu elektrycznym nowy Seat Tarraco powinien pokonać około 60 km. W trybie miejskim powinno to wystarczyć na pokonanie drogi do pracy czy na zakupy. Warto zaznaczyć, że hybryda Seata to „plug-in”, czyli kombinacja, która pozwala na doładowanie akumulatorów z sieci. Nie powinno trwać to każdorazowo dłużej niż trzy godziny.Jak wynika z testów, nowy hybrydowy SUV Seata to rozwiązanie także bardzo ekonomiczne. Przy delikatnym operowaniu pedałem gazu auto powinno zmieścić się w zużyciu paliwa poniżej 2 litrów na 100 kilometrów (tryb mieszany). Nawet gdy z pojazdu korzysta wyłącznie jedna osoba, podróżowanie okazuje się tańsze w porównaniu z kosztami komunikacji miejskiej. Nie trzeba chyba dodawać, że będzie również szybsze i bardziej komfortowe. Warto pamiętać, że kierowcy hybryd typu „plug-in” traktowani są jak kierowcy samochodów elektrycznych, w związku z czym mogą korzystać z buspasów i w ten sposób omijać długie korki. Jest jeszcze jedna zaleta. Mogą oni także korzystać z parkowania w płatnych strefach śródmiejskich zupełnie bezpłatnie. Czy warto? Odpowiedź jest oczywista.

Hybrydowe nowości Seata

Nietrudno się domyślić, że iberyjski producent aut wyposażony w tak nowoczesną technologię będzie chciał ją rozwijać i proponować także i w innych modelach samochodów Seat. W 2021 r. zaoferuje na rynku prawdopodobnie trzy warianty aut z podobnym hybrydowym napędem.

Nowości będą jednak dotyczyły nie tylko technologii związanej z napędami nowych aut. Seat od zawsze kojarzył się z szykiem i elegancją. W 2021 r. firma nie zamierza wychodzić z roli producenta aut o świetnym designie. Przekonamy się o tym już przy nieodległych czasowo premierach Ibizy oraz Arony. Obydwa auta zbudowane na tej samej płycie podłogowej, ale jakże różne stylistycznie, przejdą lifting. Sądząc po zmianach, jakie dotknęły większe modele, miejska Ibiza oraz mały SUV Arona jeszcze bardziej wypięknieją.